En ucuzu bizde
EN UCUZU BİZDE Turusan Bağcı 10.09.2014
Bir teknoloji ürünü için ilan veren beş – altı teknoloji markası aynı özelliklerde aynı renkte ve yapıda bir ürün için daha ucuzu bizde derse bu olabilir. Ama bir sigorta ürününde daha uygunu, yok en ucuzu bizde hem tüketiciyi kandırmak hem de sigorta sektörünün en önemli sorunlarından biri olan güvensizliği daha da artırmaktadır.
Özel şartları farklı,
Teminat yapısı farklı,
Hizmet kalitesi farklı,
Telefonda bekletme süresi farklı
Hasar ödeme süresi çok farklı,
Eksper görevlendirme, yaklaşımı, raporunu alma süreleri farklı,
Aracının hizmet kalitesi ise çok daha farklı,
En önemlisi ise bir elle tutulan bir üründen değil bir hizmetten bahsedilen iş ile ilgili daha ucuza satma çalışması, bir de Aracı komisyonlarını şirketlerin indirmesi daha da acısı Aracının kendi komisyonunun indirerek satması yukarıda belirttiğim hizmet kalitesini daha da aşağıya düşürecek ve sektöre olan güvensizliği körükleyerek uzun vadede daha da vahim sonuçlara yol açacaktır.
Daha da üzücü olanın ise Hazine’nin Sigorta şirketlerin ucuza satmasının Aracı komisyonlarının düşük olmasının tüketici lehine olduğunu düşünmesidir.
Hizmet sektörü olan Sigorta sektörünün az kazanarak veya kazanmayarak hatta zarar ederek veremediği hizmet ve hizmet kalitesindeki düşüklük ile nasıl güvenilir bir sektör olabilir.
Acentelerin büyük bir çoğunluğunun da ürün içeriği, geri dönüş süresi, hasar ödeme süresi, özel şartları, en önemlisi profesyonel bir satıcı olmayı bilmediği için, Şirketlere daha ucuz daha uygun prim ver diyerek yangına körükle gidiyor.
Müşteri Sigorta Şirketine ve Acentesine güvenmiyor, Şirket Acentesine güvenmiyor, Acente de Şirkete güvenmiyor.
Güvenilir olmayan bir sektör olmayı hak etmek için elimizden geleni yapıyoruz.
Bunları düzeltecek çözümler çok basittir bunu çözen şirket fark yaratacak ve kazanacaktır.
Acaba en ucuz ürün bizde değil en ucuz Yöneticiler ve Aracılar mı bizde. Çünkü çözüm bulmak, uzun vadeli düşünmek, yönetmek, liderlik yapmak emek, zaman, yoğun çaba ve zorlama gerektiriyor.
Rekabet fiyatta değil hizmet kalitesinde olmalıdır.
Kazanan bir Acente Güvenilir, saygın ve büyüyen bir Sigorta sektörü demektir.
Saygılarımla
Turusan Bağcı