Sompo Japan Sigorta sektör ortalamasının üç katı büyüdü
Sompo Japan Sigorta sektör ortalamasının üç katı büyüdü
Sompo Japan Sigorta Genel Müdürü Recai Dalaş, 2014 yılını değerlendirdi ve 2015’e dair öngörülerini paylaştı. 2014’ün Sompo Japan Sigorta açısından başarılı bir yıl olduğunu vurgulayan Dalaş, “Sompo Japan Sigorta kurulduğu yıldan bu yana hiçbir zaman problemli, sermayedarını huzursuz eden sonuç üretmeyen bir şirket olarak faaliyetlerini sürdürüyor. 2014 yılında sektörün üç katı kadar büyüdük, sonuçlar açıklanmamakla beraber sektör ortalamasının üzerinde bir oranda kâr ettik. Bu zaten bizim alışılagelmiş pratiğimizdir. Bizden daha büyük şirketlerin tamamından daha yüksek bir büyüme oranımız, aynı zamanda bu şirketlerin büyük bir kısmından daha yüksek bir kârlılık oranımız var. 2014 yılı, geleceğe dair zaten var olan inancımızı daha da geliştiren bir yıl olarak sona erdi” dedi.
‘2005’ten beri süren kârlı çizgimizi devam ettireceğiz’
Sompo Japan Sigorta’nın ilk tam faaliyet yılını 2004’te yaşadığını, 2005 yılında da kâra geçtiğini hatırlatan Recai Dalaş, 2005’ten bugüne kadar bütün faaliyet dönemlerini kârla kapattıklarını vurguladı. “Hatta bu yılların birçoğunda da öz sermaye kârlılığında şirketimiz ya sektör lideri ya da sektörün en iyi oranına sahip üç şirketten biri oldu. Bu özelliğimizi devam ettireceğiz” diyen Dalaş, 2015 yılında yine sektörden hızlı büyüyen ve sektör ortalamasının üstünde kâr eden şirket olma konumlarını sürdüreceklerini söyledi.
“Bunun yanı sıra, birtakım yurtdışı satın almalarla büyümeyi sürdüren ve Japonya’nın en büyük sigorta kuruluşu olan grubumuzun da gücünden yararlanarak kurumsal işler pazarında bu sene daha iddialı olacağız. 2014’te de işaretlerini vermiş olduğumuz üzere, sigorta sektörü bu alanda varlığını daha çok hissettiren bir Sompo Japan Sigorta’yla karşılaşacak” diyen Dalaş, 2014 yılını sigorta sektöründeki onuncu büyük şirket konumunda bitirdiklerini ve bu konumlarını önümüzdeki birkaç yıl içinde birkaç sıra daha yukarı taşımayı hedeflediklerini aktardı.
‘Doğrudan tazmine bu yıl da geçilmez’
Recai Dalaş, 2015 yılında sektörde bekledikleri değişimleri şöyle anlattı: “2015 yılında sektörde her şeyden önce trafik sigortası genel şartlarını bekliyoruz, onun ne getireceğini yakında göreceğiz. Bunun dışında doğrudan tazmin sistemiyle ilgili yine beklentilerle geçecek bir yıl yaşayacağımızı düşünüyoruz. Bu sisteme bir şekilde geçilecek, ama ben bunun 2015’te gerçekleşeceğine ihtimal vermiyorum. 2015 sonu, 2016’nın başından itibaren geçilebilir. Dolayısıyla bu süreç içinde şirketlerin doğrudan tazmin sistemi dönemine fikren ve stratejik olarak hazırlanacağını ümit ediyorum.”
Özellikle 2000’li yıllarda yabancı sermayenin Türkiye’de çok fazla satın alma gerçekleştirdiğini ifade eden Dalaş, Türkiye’de satın almalar yapan bu yabancı grupların birçoğunun bugün mutlu olmadığına dikkat çekti. Yılın başından sonuna kadar olan dönemde birçok şirketin üst yönetiminin sık sık değiştiğine dikkat çeken Dalaş, “Sektördeki sonuçlar düzelmediği sürece şirket yönetimleri ve şirket sahipliklerinde de değişiklikler sürecektir. 2015, yine bir geçiş yılı olacak diye düşünüyorum. Sektörün geleceğiyle ilgili genelde pozitif düşünen biriyim, ancak henüz o pozitif yıllara uzağız. 2015 de mevzuat tartışmalarıyla, sektörün kendine yer aramasıyla, kârlılık tartışmalarıyla geçecek bir başka standart yıl olacak gibi görünüyor” dedi.
‘Sürekli büyümek için kârlılık şart’
Kârlılığın, büyümeyi sürekli kılabilmek için de son derece gerekli olduğunu dile getiren Dalaş, “Bu da bizim sektörde genellikle yanlış anlaşılan, yanlış yorumlanan konulardan biri. Genellikle kârlılıkla büyümenin birbiriyle çelişen kavramlar olduğu düşünülür. Yani kâr isteniyorsa büyümeden, büyüme isteniyorsa da kârlılıktan fedakârlık edilmesi gerektiğine inanılır. Sompo Japan Sigorta olarak biz buna katılmıyoruz, bunun tersini yapmaya çalışıyoruz. Son yıllarda da sürekli bunu başarıyoruz” şeklinde konuştu.
Recai Dalaş, Sompo Japan Sigorta’nın kârlılığı ve büyümeyi aynı anda başarabilmesinin yanı sıra politikalarında, stratejisinde, fiyatlamasında ve hizmet kalitesinde daima istikrarlı bir şekilde belirli bir kaliteye kilitlenmiş bir şirket olduğunu kaydederek şunları ekledi: “Sompo Japan Sigorta’yla çalışanlar bilirler ki bizim ne fiyatlamamızda ne şirketin stratejilerinde sürprizler olmaz, kimseyi sürprizle karşılaştırmayı sevmeyiz. Bu da bizim ayrı bir özelliğimiz, bizimle çalışanları hayal kırıklığına uğratmayız.”