Sigorta sektöründe pazarlamanın eksikliği

İGORTA SEKTÖRÜNDE PAZARLAMANIN EKSİKLİĞİ                                 Turusan Bağcı                  20.09.2017

Acenteler etkili bir satış ekibi olarak pazarda ciddi anlamda ürün satışı  yapıyorlar. Şirketler de Aracılara ürün satmak sattırmak ile ilgileniyorlar. Etkin bir pazarlama ekibi bunu bilen yönetim yoksa, geri planda satış ekibini anlamadan çalışmalarına devam ederse her daim pazarlama ekibi ve satış ekibi Merkez ve saha kavga edip bir kısır döngü içinde kalacaklardır. Pazarlama ve satış örgütleri uyumlu olmaz etkin ve verimli çalışmadan kavga devam ederse sonuç başarısızlık olacaktır.

Firma kârlılığını arttıran en önemli bölümlerden bir tanesi pazarlamadır. Bir şirketin kişilerin pazarlama yapabilmesi için satış aşamalarından geçmesi, Bu aşamaları çok başarılı geçmesi ve burayı iyi bilmesi lazımdır. Yani satış yapmamış satışta başarılı olmamış kişilerin satışı anlaması, yaratıcı olması ve iyi pazarlama yapması dolayısıyla şirket kârlılığını artırması mümkün değildir.

Pazarlama aslında yaratıcılıkla birebir ilişkilidir. Çok başarılı bir satış geçmişiniz varsa, Etkin ve yaratıcı iseniz başarılı pazarlamacı olabilirsiniz.

Her gün masa başında bilgisayarın karşısında oturursak yaratıcılığımızı öldürür ve yeni bir şey üretmemiz mümkün olmaz. Zaman içerisinde merkez ofis yöneticiler pazarlama departmanları ve grupları sadece toplantılar yapan aslında hiçbir şey yaratmayan maliyet yaratan kişiler gruplar halinde geliyorlar.

Pazarlama departmanlarının sahayı anlamak daha yaratıcı ve inovatif olması için zamanlarının %80 ini sahada geçirmek zorundadırlar.

Herkes acente olmak istiyor herkes satış müdürü pazarlama müdürü hatta sigorta şirketlerinde genel müdür yardımcısı genel müdür olmak istiyor, çok fazla satmak iyi kazanmak iyi maaş şartlar istiyor.

Elinde çanta alıp dolaşılmış hiçbir ürün satmamış bunda da başarılı olamamış birinin pazarlama yapması mümkün değildir.

Pazarlama çalışmaz ve yaratıcılık öldüğünde aynı ürünü aynı şartlarda ve aynı şekilde aynı tip müşterileri götürmeye başlıyoruz. Bu devam ettikçe belli zaman içerisinde rakipler de aynı şeyi yapmaya başladığında artık müşterilerde sıkılmaya başlıyor olay nereye geliyor müşterinin tek silah olan fiyata. Konu fiyat pazarlığına gelirse fiyat indirimleri başlar. Bu başladıktan sonra fiyatlar yavaş yavaş düşmeye başladıktan sonra kârlar gider büyük zarar başlar şirketler Acenteler neredeyse iflas noktasına gelir yönetimler sorgulanmaya değiştirilmeye başlanır.

Bununda ana nedeninin rakipler veya başkası olduğu düşünülür ve söylenir. Halbuki değildir pazarlama gerçek misyonunu yapmadığındandır.

İndirim yap yap en ucuz ürünü ara ve sunmaya çalış sonunda kimse para kazanamaz.

Sigorta Şirketleri ve Acenteler ürün ve hizmette farklılaşmadıkça sadece fiyat odaklı oldukça kaybetmeye devam edeceklerdir. Birlikte güvene dayalı hareket etmek geleceğimiz için şarttır.

Sigorta Şirketlerinde Acentelerde satış ve pazarlamanın farkı iyi anlaşılıp etkin ve verimli pazarlama yapılmadığı sürece sadece tek düze kopya satışlar yapılarak büyümemiz başarmamız mümkün değildir.

Turusan Bağcı