Başkanlar Kürsüde 4 – Berrin Dinç
İstanbul Sigorta Acenteleri Derneği ( İSAD ) Yönetim Kurulu Başkanı Berrin Dinç sektöre dair fikir ve düşüncelerini siz değerli okuyucularımız ile paylaştı.
Dijitalleşme dendiğinde acentelerin aklına gelen ilk şeyin dijital satış. Dijital satışla beraber sigorta şirketleri acentenin yerine alabileceğini düşünüyor ama biz İSAD olarak bu görüşe katılmıyoruz. Hiçbir sigorta şirketi acentenin yerini alamayacak. Acentelerin müşteri ilişkisi başka bir boyutta. Sigorta bir güven işi, insanlar sigortayı en mağdur oldukları maddi ve manevi zararlarında kullanıyorlar. Evet, Acenteler güçlü birer satış kanalı; ancak aynı zamanda da güçlü birer satış sonrası destek ekipleri. Müşteri sağlıklı ve güvenilir geri bildirimleri de direk acentelerinden alıyorlar. Müşteriler istediği zaman acenteye ulaşıp işini çözüyor. Bu sigorta şirketlerinin tek başına sağlayabileceği bir fayda değil.
Acenteler gelişen dünya da evet dijitalleşme içinde yerlerini almalılar, ancak bunu sigorta şirketlerinin desteği ve yönlendirmesi doğrultusunda yapabilirler. Sigorta sektörü dijitalleşme sürecinde acenteyi büyük bir oyuncusu olarak görürse ve sistemlerine entegre edebilirse sektörü geliştirebilir.
5 sene sonra da acenteler sektörde Sigorta Şirket ile müşteri arasındaki bağı kuran oyuncular ve iş insanları olarak yine en güçlü satış kanalları olacaktır. Acentelerin gücünün ve müşterileri ile kurdukları bağ, sigorta şirketlerinin dijitalleşme çalışmalarına entegre edilmek zorunda kalacaktır diye düşünüyoruz.