Yamyamlık

YAYAMLIK                                                                       Turusan Bağcı                    21.02.2014

2008 Şubat ayında yazmıştım, “SİGORTA SEKTÖRÜNDE REKABET” başlıklı yazımdan bir kaç alıntıyı hatırlatmak isterim. (Yazının tamamına isad web kütüphaneden ulaşabilirsiniz )

“Sigorta Acenteleri Sigorta Şirketinin en önemli organıdır”

  • Sigorta Acenteleri Sigorta Şirketlerinin en önemli Organıdır, Bir Şirketin kendi organını yemeye çalışması YAMYAMLIK dır.
  • Türk Piyasasında hangi kurum veya kuruluş kendi bayisi ile rekabet ediyor örneği var mı? Mesela Arçelik bayisine gidip evinize beyaz eşya almak istediğinizde VESTEL in genel müdürlüğü, Bosch un Satış Pazarlama müdürlüğü hemen sizi arayıp O bayiinin %15 komisyonu var bunu size ineriz ayrıca bizde %15 kazanıyoruz bunu dahi ineriz diyorlar mı?
  • Basında boy boy direkt bizi arayın daha ucuza yaparız relamlarını hiç görmedim. Acaba, yaparlarsa güvenirlikleri sorgulanır mı Bayileri ne yapar?
  • Acentenin komisyonunu Müşteriye vermeye bu kadar heveslisiniz o zaman neden Acente ile çalışıyorsunuz
  • Bu komisyonu Acente yerine Sigortalıya vermeye neden bu kadar heveslisiniz, sizi biz büyütmedik mi? Biz taşımadık mı?

Daha yeni Dünya çapında bir araştırmanın sonuçları açıklandı ;

  • Dünyada hiç bir ülkede Sigorta Şirketi direkt satışı %7-8 i geçemiyor
  • Tüm Dünyada Güven ve yüz yüze temasın önüne hiç bir şey geçemiyor
  • İnsanlar sigorta dahil online bilgi istiyor ama Acenteden vazgeçmiyor.
  • Yatırım Acentenin Modernizasyonuna olmalı O zaman sonuç inanılmaz olabiliyor.
  • Değişen müşteri davranışına karşılık Acentelerin eline araç verildiğinde etkili sonuç alınabiliyor.
  • Müşteri Acenteyi danışmanI olarak kullanmak istiyor ve Acentesine daha çok güveniyor.
  • Müşteri hem Dijital hem fiziksel dokunuş istiyor bu Acentede birleşmeli 

EKMEĞİMİZ ve GELECEĞİMİZ İLE OYNANMAMALI

Bu Dünya sonuç ve örneklerini göremeyen Sigorta Şirketleri direkt satış, İnternet araçlarını ve yazılımlarını kullanarak satmaya çalışmaları Acentesi ile hele daha ucuza satarak rekabet etmeleri gerçekten düşündürücü.

Sigorta Şirketleri acenteleri ile direkt rekabet ederek ;

  • Direkt satış yapmaları,
  • Acente komisyonunu indirerek satış yapmaları,
  • İnternet üzerinden veya telefon ile acentesinden ucuza satmaları

Kabul edilemez. Buna da ihtiyaçları yok.

Peki 2008 de bunları söyledik bu güne kadar ne yapıldı tam tersi. Peki şimdi ne değişti Şirketler neden Acenteleri karşısına almamalılar ve birlikte hareket etmeliler;

  1. Sigorta Acente Sivil Toplum Kuruluşları artık çok güçlü,
  2. Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu Türkiye’de çok yaygın ve bağımsız, İl Acente Dernekleri birbiri ile haberleşip ortak hareket edebiliyor,
  3. Sigorta Acenteleri Dijital medyayı, Facebook, twitter, g+, Mail grupları, haberleşme grupları, WhatsUp, bunları çok iyi kullanıyor,
  4. Yasa ve yönetmelikler sonrası daha bilgili, tecrübeli, mesleğine sahip çıkan bilinçli bir Acente kitlesi kaldı. STK lar çok güçlendi.
  5. Ortak tepki ve tavır almaya çok yatkın ve yakınız, Kendimizi yedirtmemeye kararlıyız. Tepkilerin sesi çok yüksek çıkıyor.
  6. Sigorta Sektörünü büyütme, Güvenilir, kazana ve saygın bir meslek olma istek ve arzumuz çok güçlü.

Her zaman söylediğimiz gibi

“ GÜVENLİR KAZANAN SAYGIN BİR MESLEK OLMAK İÇİN BİRLİKTE BAŞARMAK İYİ GELECEK “

Biz buna hazırız ya Şirketler

Saygılarımla

Turusan Bağcı

İSAD YK Başkanı