Ana sayfa Kütüphane

kutuphane_baslik

İSAD Kütüphane

SİGORTA SEKTÖRÜNDE PAZARLAMANIN EKSİKLİĞİ

Çarşamba, 20 Eylül 2017 10:37

SİGORTA SEKTÖRÜNDE PAZARLAMANIN EKSİKLİĞİ                                              Turusan Bağcı                  20.09.2017

Acenteler etkili bir satış ekibi olarak pazarda ciddi anlamda ürün satışı  yapıyorlar. Şirketler de Aracılara ürün satmak sattırmak ile ilgileniyorlar. Etkin bir pazarlama ekibi bunu bilen yönetim yoksa, geri planda satış ekibini anlamadan çalışmalarına devam ederse her daim pazarlama ekibi ve satış ekibi Merkez ve saha kavga edip bir kısır döngü içinde kalacaklardır. Pazarlama ve satış örgütleri uyumlu olmaz etkin ve verimli çalışmadan kavga devam ederse sonuç başarısızlık olacaktır.

Firma kârlılığını arttıran en önemli bölümlerden bir tanesi pazarlamadır. Bir şirketin kişilerin pazarlama yapabilmesi için satış aşamalarından geçmesi, Bu aşamaları çok başarılı geçmesi ve burayı iyi bilmesi lazımdır. Yani satış yapmamış satışta başarılı olmamış kişilerin satışı anlaması, yaratıcı olması ve iyi pazarlama yapması dolayısıyla şirket kârlılığını artırması mümkün değildir.

Pazarlama aslında yaratıcılıkla birebir ilişkilidir. Çok başarılı bir satış geçmişiniz varsa, Etkin ve yaratıcı iseniz başarılı pazarlamacı olabilirsiniz.

Her gün masa başında bilgisayarın karşısında oturursak yaratıcılığımızı öldürür ve yeni bir şey üretmemiz mümkün olmaz. Zaman içerisinde merkez ofis yöneticiler pazarlama departmanları ve grupları sadece toplantılar yapan aslında hiçbir şey yaratmayan maliyet yaratan kişiler gruplar halinde geliyorlar.

Pazarlama departmanlarının sahayı anlamak daha yaratıcı ve inovatif olması için zamanlarının %80 ini sahada geçirmek zorundadırlar.

Herkes acente olmak istiyor herkes satış müdürü pazarlama müdürü hatta sigorta şirketlerinde genel müdür yardımcısı genel müdür olmak istiyor, çok fazla satmak iyi kazanmak iyi maaş şartlar istiyor.

Elinde çanta alıp dolaşılmış hiçbir ürün satmamış bunda da başarılı olamamış birinin pazarlama yapması mümkün değildir.

Pazarlama çalışmaz ve yaratıcılık öldüğünde aynı ürünü aynı şartlarda ve aynı şekilde aynı tip müşterileri götürmeye başlıyoruz. Bu devam ettikçe belli zaman içerisinde rakipler de aynı şeyi yapmaya başladığında artık müşterilerde sıkılmaya başlıyor olay nereye geliyor müşterinin tek silah olan fiyata. Konu fiyat pazarlığına gelirse fiyat indirimleri başlar. Bu başladıktan sonra fiyatlar yavaş yavaş düşmeye başladıktan sonra kârlar gider büyük zarar başlar şirketler Acenteler neredeyse iflas noktasına gelir yönetimler sorgulanmaya değiştirilmeye başlanır.

Bununda ana nedeninin rakipler veya başkası olduğu düşünülür ve söylenir. Halbuki değildir pazarlama gerçek misyonunu yapmadığındandır.

İndirim yap yap en ucuz ürünü ara ve sunmaya çalış sonunda kimse para kazanamaz.

Sigorta Şirketleri ve Acenteler ürün ve hizmette farklılaşmadıkça sadece fiyat odaklı oldukça kaybetmeye devam edeceklerdir. Birlikte güvene dayalı hareket etmek geleceğimiz için şarttır.

Sigorta Şirketlerinde Acentelerde satış ve pazarlamanın farkı iyi anlaşılıp etkin ve verimli pazarlama yapılmadığı sürece sadece tek düze kopya satışlar yapılarak büyümemiz başarmamız mümkün değildir.

Turusan Bağcı

 

EN UCUZU BİZDE

Perşembe, 18 Eylül 2014 14:13

EN UCUZU BİZDE                                              Turusan Bağcı 10.09.2014

 

Devamını oku...

 

Acentelik yeniden prestijli meslek oluyor

Cumartesi, 12 Nisan 2014 10:28

Acentelik yeniden prestijli meslek oluyor                       Turusan Bağcı    Nisan 2014

Devamını oku...

 

SAYIN GENEL MÜDÜR KANDIRILIYORSUNUZ

Salı, 11 Mart 2014 15:28

SAYIN GENEL MÜDÜR KANDIRILIYORSUNUZ,            Turusan Bağcı         Mart- 2014 

İnternet Sigortacılığı ve Direkt satış yaparak hatta Acentenizden daha ucuza satarak bunu yapmayı düşünmeden önce bu yazımı okuyunuz. ÇÜNKÜ KANDIRILIYORSUNUZ.

Devamını oku...

 

YAMYAMLIK

Pazar, 23 Şubat 2014 11:53

YAYAMLIK                                                                       Turusan Bağcı                    21.02.2014

Devamını oku...

 

SİGORTA SEKTÖRÜNDE DİGİTAL MEDYA

Salı, 14 Ocak 2014 18:13

DİGİTAL MEDYA                  Turusan Bağcı     14.01.2014

Sigorta şirketlerinin dijital stratejiler konusunda bugünkü yerini, gelecekteki istekliliklerini ve hedeflerine ulaşmak için planlarını belirlemek amacıyla, Dijital Sigortacılık Küresel Anketleri 2013 anketi dünya üzerinde 100’den fazla sigorta şirketinin katılımıyla gerçekleştirildi. Dijital Sigortacılık Küresel Anketine göre, özetle ;

Yarının en iyi performans gösteren sigorta şirketleri yeni yetkinlikler, iyileştirilmiş ölçümler, geliştirilmiş araçlar, kültürel değişimlerin yanı sıra; dijital yetenekleri daha fazla olan şirketler olacak. Sigorta şirketleri dijital olgunluk ve digital medya açısından şu an yeterli olmadıklarını ve bu konuda bir aksiyon almaları gerektiğini biliyorlar. Ankete katılanların yaklaşık yüzde 80’i kendilerinin dijital dönüşüme liderlik etmeleri gerektiğini düşünüyor . Büyük bir çoğunluk, rekabet avantajı sağlamak için dijital yeteneklerin kullanımı konusunu önemsiyor.

Devamını oku...

 

SAHİBİNDE ACİL SATILIK ACENTE

Cumartesi, 01 Haziran 2013 11:02

SAHİBİNDE ACİL SATILIK ACENTE                                    Turusan Bağcı 01.06.2013

 Bir çok Sigorta Şirketi çok yüksek bedellere satıldı,  Bunun en yakın örneğini Yapı Kredi Sigorta 1 Milyar 200 Milyon Amerikan Dolarına satıldı.

Devamını oku...

 

YAPABİLİRİZ Turusan Bağcı 01.04.2013

Cumartesi, 30 Mart 2013 06:45

YAPABİLİRİZ                    Turusan Bağcı        01.04.2013

10 yıl önce liderlik ve kişisel gelişim ile ilgili bir seminerde dünya çapında referans gösterilen bir üstadın verdiği 5 günlük bir seminerin 3. gününde eğitmen beni ortaya çağırdı ve eğitimin bu bölümünde diğer altı kişi ile birlikte ona yardımcı olup olamayacağımı sordu, ben de ‘tabi ki’ dedim. Karşıma bir bayan koydu ve bana ‘onu yemeğe çıkmaya ikna edersen eğitim ücretini iade edeceğini’ söyledi ki bayana da gerçekten konuşmamı, teklifimi beğenir ve kabul ederse ona da eğitim ücretini iade edeceğini söylemiş!

Devamını oku...

 

DÜŞÜNDÜĞÜN GİBİ DAVRANMAK

Pazartesi, 31 Aralık 2012 10:32

DÜŞÜNDÜĞÜN GİBİ DAVRANMAK                          Turusan Bağcı    İst. 01.01.2013

 Düşünmek kolaydır.

Davranmak zordur.

Düşündüğün gibi davranmak en zorudur. ( Goethe )

Devamını oku...

 

ACENTELERE SIKILAN İLK KURŞUN

Pazar, 02 Aralık 2012 06:36

ACENTELERE SIKILAN İLK KURŞUN               Turusan Bağcı   01.12.2012

Bilinen resmi ve yaygın olan ilk Acente komisyon indirimi ve zarar ediyor gerekçesi ile suçlanarak ilk Acente kapmaları Eylül 2011 tarihinde 14 ay önce başta Malatya olmak üzere Güneydoğu Acentelerine uygulanarak başlamıştır. Önemli olan hareketin bölgesel ve yaygın olmasıydı. Sonra aynı şirketler hızla diğer bölgelere uygulamayı yaydılar. Sarı Öküzü vermemek adına tarafımıza iletilen bu bilgiye istinaden hızla bir yazı hazırlandı Bölge Acenteleri toplanıldı, TÜSAF Başkanından destek istendi aynı zamanda SAİK’de de olması önemliydi. Bir destek gelmeyince hazırlanan yazı Ticaret kanunu bilgilendirme toplantısında Gümrük, Sanai ve Ticaret Bakanlığına, müsteşarlığa, Başbakanlığa oradan SAİK’e ve ilgili kurumlara iletildi. Komisyon indiren büyük ve bir kaç küçük şirket isimleri ilk olarak belirlendi. Kamuoyuna basın yolu ile ve sosyal medya aracılığı ile iletildi, Çözüm önerileri dahi hazırlandı, ilk önemli grup eylemiydi. Diğer bir çok komisyon indirimine hazırlanan Şirketler için de önemli bir durumdu ve Acente Komisyonlarını bir bahane ile düşürerek karlarını arttırma hesabı yapmaya hazırlanıyorlardı.

Devamını oku...

 

tsrsb   acentelermeclisi   dask   sigortacili   sigortaci_gazetesi   sigorta_gov  tramer   tsev   tusaf  guvencehesabi     
   sigorta hasar takip merkezi hayat sigortası bilgi merkezisağlık sigortası bilgi merkezisigorta bilgi merkezisigorta tahkim komisyonu    sigorta-gundemi    sigorta-haber      

windows live messenger
limewire indir